SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

8 tips til at forbedre din AdWords opsætning

Der er mange knapper at skrue på i Google AdWords. I en lille artikelserie vil jeg forsøge at gå nogle af dem igennem og give dig forskellige små tips, som alle kan være med til at forbedre effekten af din AdWords konto. I denne – den første artikel – ser jeg lidt på strukturen og opsætningen af din AdWordskonto. 8 nemme tips er det blevet til.

  1. Du bør organisere søgeordene i din konto på en logisk måde og anvende mulighederne for at have mange kampagner og annoncegrupper. Hedder din kampagne “produkter”, skal hver annoncegruppe i den kampagne være relateret til “produkter” på en eller anden måde og alle søgeordene i hver annoncegruppe skal være “produkt-fokuseret” også.
  2. Opret aldrig en kampagne, der både indeholder Search og Display-netværk. Du skal altid oprette en selvstændig kampagne til display-netværket – altså til annoncer, der vises på andre sider end på Googles søgemaskine. Din displaykampagne bør også have et lavere budget og lavere budpriser.
  3. Opret altid en “Brand-kampagne”, som indeholder variationer af dit firmanavn og hjemmeside. Det medvirker til at du kan dominere dine egne søgeord, men også at disse søgeord, der typisk performer rigtigt godt, ikke ødelægger statistikken for dine andre søgeord.
  4. Byd på alle tre søgeordstyper i hver annoncegruppe – altså fleksibel (bred), sætning og eksakt. Har du et meget begrænset budget, så start ud med sætning og eksakt.
  5. Selv om du også dukker op i de organiske søgeresultater for bestemte søgeord, bør du stadig byde på dem i AdWords og på den måde få flere konverteringer end dem, du kan få via den organiske trafik alene.
  6. Dine mest populære søgeord bør være i en annoncegruppe for sig selv. Ved at isolere dine “største” søgeord opnår du højere fleksibilitet over annonceteksten til disse søgeord, din budstrategi og positionering. Du skal ikke være bange for at have 50-100 annoncegrupper i en kampagne.
  7. Man kan have stor succes med at oprette en “konkurrent-kampagne”, hvor du kan byde på dine konkurrenters navne og websites. I mange tilfælde får du annoncerne for dig selv og det er som regel højt motiverede og købslystne kunder, der søger. Dine annoncer må selvfølgelig ikke krænke dine konkurrenters navne og varemærker.
  8. Tilføj så mange relevante søgeord, som du kan, så du over tid kan bestemme vindere og tabere. Du bør som minimum lave en ny søgeordsanalyse hvert kvartal, da der løbende opstår nye søgninger i Google.

Såfremt din AdWords konto ikke allerede følger disse 8 råd, bør du gå i gang med at ændre det nu. Det er første skridt mod at få en mere effektiv AdWords kampagne. Vi hjæper dig selvfølgelig også gerne med Google AdWords.

1 Kommentar

    Skriv et svar