SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

9 tips til bedre AdWords rapportering

Så er vi nået til endnu en artikel med gode tips og råd om Google AdWords. Du kan finde links til de øvrige artikler i serien nederst på denne side. I denne artikel ser vi lidt nærmere på analyse og afrapportering af dine resultater i AdWords.

  1. Først og fremmest bør du sikre, at du måler konverteringer i AdWords. Du bør måle om dine brugere rent faktisk foretager sig det, du ønsker de skal gøre, når de lander på siden efter at have klikket på din Adwords annonce. Du kan f.eks. måle salg, download, udfyldning af formular eller lignende.
  2. Du bør installere Google Analytics og sammenkæde din Adwordskonto med Analytics, så du får alle data fra AdWords ind i Analytics. Her kan du så foretage dybere analyse af dine data. Faktisk kan du også importere dine mål fra Google Analytics ind i AdWords.
  3. En gang imellem kan man godt blive lidt detaljeret, når man administrerer en Adwords-konto. Derfor er det en god ide en gang i mellem at køre en bred rapport, der giver et summarisk billede af, hvordan hele kontoen fungerer overordnet set. Det bør du gøre ca. en gang om måneden.
  4. Du kan sætte rapporter op i Analytics med dine ønskede nøgletal og mål og få dem e-mailet med faste mellemrum, f.eks. hver uge eller hver måned. På den måde glemmer du ikke at gå dine data igennem.
  5. En af de rapporter eller data du bør holde øje med er “visningsandel” eller “impression share”, som giver dig et billede af hvor stor en andel af de potentielle visninger, dine annoncer har. Er den meget lav, kan en forbedring af CTR eller øgning af bud højne visningsandelen. På søgeord, der performer godt, er det vigtigt at visningsandelen er så tæt på 100% som muligt.
  6. Mange brancher er præget af sæsonudsving. For at kunne sætte dit budget op og ned i takt, kan du anvende Google Insight for Search, der viser søgetrends i lande, landsdele og byer over tid.
  7. Hold også et godt øje med dine konkurrenter. Mange annoncører skifter annoncetekst og strategi over tid, så hold øje med hvor de skærer ned eller måske opruster. Det kan give en indikation af, hvilke søgeord og områder, de interesserer sig for.
  8. For at holde styr på alle de ændringer, du foretager i AdWords, kan du anvende Ændringsoversigt (under Værktøj og Analyse), der viser alle de ændringer, du har foretaget i dine kampagner i det tidsinterval, du har opsat.
  9. Hold også øje med at der vises annoncer i alle annoncegrupper og at der ikke er nogle annoncer, der er blevet afvist lige pludseligt. Det sker at Google stopper annoncer, så hold øje med at det ikke sker for dig.

Vil du have flere tips og gode råd så læs de tidligere artikler i serien:

9 tips til bedre budstrategi i AdWords
6 måder at spare penge på i AdWords
8 tips til at forbedre din AdWords opsætning
6 tips til opsætning af din AdWords kampagne
10 måder at forbedre dine AdWords annoncer på

Skriv et svar