SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Blog

Google og SEO i Roskilde

For mange virksomheder spiller det lokale islæt en stor rolle. Især hvis man er selvstændig og kunderne  kommer fra det lokale opland, er det vigtigt at man optimerer sin hjemmeside, så den er synlig ved lokale søgninger. Google registrerer om du selv befinder dig i f.eks. Roskilde og mange søgninger er

Læs Mere

Grundlæggende SEO

I denne uge fik jeg en henvendelse fra en start-up virksomhed, der ønskede at vide mere om mine seo konsulentydelser. Som så mange før dem, havde de bygget en website og undrede sig nu: “Hvorfor dukker vores website ikke op i Google for de søgeord, der er relevante for vores virksomhed?” Efter

Læs Mere

3 måder at ødelægge enhver søgemaskineoptimering

Mange virksomheder bruger flere tusinde af kroner hver måned på søgemaskineoptimering. For de fleste er disse penge givet virkeligt godt ud og de skal ses som en investering i websitens fremtidige værdi. Desværre ser jeg en gang i mellem, at nogle virksomheder stille og roligt ødelægger den

Læs Mere

Autoresponder – Email marketing

En autoresponder – hvad er det? Det er nok det første du tænker, når du ser ordet. Og der findes ikke rigtig en dansk oversættelse af autoresponder, der betyder noget i retning af “automatisk svar”. Men en autoresponder er et emailsystem, der automatisk kan sende emails til

Læs Mere

Derfor er Meta Description Tag stadig vigtig

Du har måske hørt mange søgemaskineeksperter fortælle, at de såkaldte meta tags generelt set ikke er så vigtige mere, når det gælder ranking i søgemaskinerne. Dette er da også rigtigt nok, men meta tags – og især meta description tag har alligevel en stor værdi, der rækker længere end

Læs Mere

Kan en annonce betale sig?

Jeg har netop fået et såkaldt godt tilbud på en fysisk annonce i et lille magasin som JyllandsPosten udgiver. Det kaldes Kyperen og annoncen skulle være for min website VinForum.dk. Annoncen ville således have stor relevans og da prisen heller ikke var afskrækkende havde JP’s annoncesælger svært

Læs Mere

Linkopbygning skal være vedvarende

For nogle uger skrev jeg om, at links er vigtige i SEO. Det gælder ikke mindst om at få de rigtige links og gerne også mange af dem. Men kvalitet er vigtigere end kvantitet. Og så det vigtigt at linkopbygning sker over tid – det er således

Læs Mere

Links er vigtige i SEO

Links er en vigtig del af en søgemaskineoptimering. Sammen med en analyse, udvælgelse af søgeord samt optimering af selve websiten udgør link building den samlede proces, man bør gennemgå, når man søgeoptimerer. Desværre er linkopbygningen en gang i mellem det led i kæden, der ikke udføres vedvarende

Læs Mere

Hvad er målet med din website?

Jeg har haft travlt med en del kundeprojekter de sidste måneder og også holdt et par kurser i søgemaskine markedsføring. Mange af de virksomheder jeg har været i kontakt med har været skuffet over udbyttet af deres website og vil derfor – naturligvis – gerne have flere besøgende

Læs Mere

SPOT marketing – en metode til højere rankings

For et års tid siden skrev jeg om en metode, som jeg har anvendt på min vinportal VinForum.dk, når jeg ville have siden godt placeret på et bestemt søgeord. Jeg kalder metoden SPOTmarketing og den er for så vidt meget simpel. Det er også en metode jeg

Læs Mere