SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Content Marketing Strategi

Da jeg var sælger i Hewlett-Packard i starten af 90’erne var vi vilde med at sende brochurer og produktinformationer til kunder og potentielle kunder. Det var (stort set) den eneste måde kunderne kunne få information på, så vi vidste at de på eller andet niveau var interesserede i vores firma og produkter, når vi skulle sende noget til dem. De var med andre ord et godt lead.

Sådan er det ikke i dag. Vi lever i en verden, hvor både forbrugere og btb-kunder har deres helt egen mening om, hvad de har brug for. Kunderne er i styrerollen og kan finde information om alt muligt, så når de er klar til at tale med dig, vil de være bevæbnet med oplysninger om din virksomhed, dens ansatte og dens produkter. Dette gælder, uanset om de planlægger at købe en Audi eller en vaskemaskine.

Denne købsadfærd kan du drage fordel af ved at implementere en effektiv content marketing strategi. Du ved, at kunderne har gjort deres hjemmearbejde, før de kontakter dig. Det giver en stor mulighed.

Uddan dem om din branche, om mulige løsninger, om “best practice” og om at stille de rigtige spørgsmål.  Og gør det før de finder på at ringe til dig eller kontakter dig på anden vis.

På den måde er du allerede begyndt på en relation og det vil gøre det lettere for dem at købe. Det er, hvad content marketing handler om.

Ved at levere indhold, der er afgørende og relevant for din målgruppe, vil du få en meget vigtig rolle i deres beslutningsproces.

For at kunne levere værdifuldt og relevant indhold skal din virksomhed begynde at tænke og opfører sig som en medievirksomhed. I den forbindelse er der fire vigtige faktorer:

  1. Du skal definere din målgruppe.
  2. Du skal definere hvilke informationer denne målgruppe virkelig har brug for og hvordan de ønsker at modtage det.
  3. Du skal levere denne kritiske information til målgruppen på den måde, de ønsker det.
  4. Du skal løbende måle, hvor godt det går og justere til

I din rolle som medievirksomhed er det en succes, når du begynder at tiltrække og fastholde en masse kunder.

Jeg kan hjælpe dig med at udvikle en content marketing strategi, der giver målbare resultater. Flere kunder. Mere salg. Flere penge på bundlinien. Ring til Jan P. Olsen på tlf. 22 14 57 38.

2 Kommentarer
  1. Dine 4 steps er gode. Jeg tror dog ikke det er dig som selv skal definere dette men derimod dem som kommer på din side. Du kan jo spørge dem….

    jeg ser det som at i dag er det os som skal høre på vores kunder, de skal altså fortælle mig hvad de har brug for, og hvordan de vil have det serveret. Så kan jeg makke ret, eller ladet være, det sidste er nok det dummeste, men dog en set adfærd i mange virksomheder 🙂

    Godt indlæg!

  2. Hej Michall

    Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok om hvad “at definere” betyder. Jeg kunne have kaldt det “at kortlægge” eller “finde ud af” i stedet. Og en måde at gøre dette, er naturligvis at spørge målgruppen. Men det er ikke altid, at folk svarer det samme som det de rent faktisk gør! Derfor kan søgeordsanalyse være et godt værktøj ligesom test af folks adfærd på websiten kan være det med anvendelse af f.eks. Google Optimizer.

Skriv et svar