SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

SPOT marketing – en metode til højere rankings

For et års tid siden skrev jeg om en metode, som jeg har anvendt på min vinportal VinForum.dk, når jeg ville have siden godt placeret på et bestemt søgeord. Jeg kalder metoden SPOTmarketing og den er for så vidt meget simpel. Det er også en metode jeg anvender en gang imellem for mine kunder hos Agilitor.

SPOT marketing metoden går ud på at lave rigtigt godt indhold, der er bedre end hvad der ellers findes på nettet om det samme emne. Sværere er det ikke! Som SEO-mand siger man normalt at længden på en side skal være ca. 400 ord – når vi bruger SPOT metoden er artiklerne som regel meget længere.

Der er flere trin man skal igennem og det er stort set de samme som i normal søgemaskineoptimering. Først skal man finde det rigtige søgeord, man gerne vil placeres højt på i Google. Der skal helst være et vist søgevolumen på ordet for ellers er det ikke hele arbejdet værd. Så det er typisk et lidt mere bredt søgeord.

Når man har fundet emnet/søgeordet skal man skrive sin artikel. Her er det en god idé, at se hvilke artikler, der allerede ligger nr, 1-3 i Google for så har man en idé om, hvad der skal til for at slå dem. Og så skriver man noget, der er mindst dobbelt så godt. Det skal ikke blot være marginalt bedre – det skal være meget bedre.

Selve siden skal også søgemaskineoptimeres, så den indeholder de rankingfaktorer, som Google lægger vægt på. Altså title-tag, meta-tag, overskrift og billede-optimering.

Når man har udgivet artiklen skal man sørge for at gøre opmærksom på den på sin egen hjemmeside. Der skal laves nogle interne links fra andre vigtige sider, bl.a. forsiden og andre relevante og meget besøgte sider.

Og så venter man til Google har opdaget det nye indhold og indekserer det – forhåbentlig på en 1. plads i søgemaskinen.

Jeg kalder metoden SPOT, da en side lavet efter metoden skal være:

Solid = Højt i hierarkiet på egen hjemmeside
Proven = Der skal være mange, der søger efter søgetermen i Google
Optimized = Optimeres i følge gængse SEO faktorer
Thorough = Indholdet skal være markant bedre end andet indhold på nettet om samme emne

Vil du vide mere om min SPOT marketing metode er du velkommen til at kontakte mig på jo@agilitor.dk.

Skriv et svar