SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

9 tips til bedre budstrategi i AdWords

I forrige artikel i vores AdWords-serie så vi på 6 måder du kan spare penge på i AdWords. I denne artikel fortsætter vi lidt i samme spor, idet du her får 9 gode tips til at forbedre dine bud i AdWords, så du kan få større ROI for dine annoncekroner. En velgennemtænkt budstrategi er nødvendig, hvis du skal have succes i AdWords. Størrelsen af dine bud har indflydelse på placeringen af dine annoncer og selvfølgelig også om du tjener penge på din annoncering eller ej. Så det er vigtigt at budstrategien løbende optimeres.

  1. Juster dine bud for hver enkelt søgeordstype alt afhængig af performance. I mange tilfælde bør du byde lidt mindre på fleksible søgeord og måske lidt mere på eksakte søgeord.
  2. Mange annoncører går efter at blive blandt de 3 øverste annoncer, der vises for oven på Googles søgemaskine. Det giver som regel flest klik, men ikke altid den bedste ROI. Mange brugere har nemlig en tendens til at klikke på disse annoncer uden den store omtanke. Annoncer i pos. 4-11 kan have større konverteringsrate og lavere klikpris.
  3. Hvis du annoncerer på display netværket så husk at tjekke dine administrerede placeringer. En justering af max. bud på bestemte hjemmesider kan have stor indflydelse på ROI.
  4. Hvis du anvender dit fulde budget hver dag og dine annoncer er højt placeret, bør du overveje at sætte buddene lidt ned. Hvis dit daglige budget er 200 kr., hvorfor så betale 2 kr./klik for 100 klik, hvis du kan betale 1 kr./klik og få 200 besøg?
  5. Du behøver ikke altid at være på side 1 i søgeresultaterne, selv om Google gerne opfordrer til det. Dine annoncer bør være i den position, der giver det største afkast, hvad enten det er position 2 eller 22.
  6. Lad vær med at lave ændringer for ofte. Hvis du har ændret bud og/eller andre ændringer, så vent mindst en uges tid før du vurderer konsekvenserne. Hvis ændringerne ikke var positive, så juster og vent en uge mere.
  7. Sorter dine annoncegrupper eller søgeord efter pris pr. konvertering i faldende rækkefølge. Gå hver enkelt igennem fra toppen og lav de nødvendige ændringer, hvor du forsøger at sætte budprisen ned. På de annoncegrupper/søgeord med lav pris pr. konvertering bør du naturligvis forsøge at sætte prisen lidt op for at få endnu flere klik.
  8. Brug Googles konverteringssporing eller Google Analytics til at måle effektiviteten af dine søgeord. Hvis ikke du har opsat mål og konverteringssporing kan du ikke justere på et ordentligt grundlag.
  9. I Google Analytics kan du se hvilke byer eller geografiske områder, der performer bedst og du kan oprette særskilte kampagner rettet mod disse områder med lidt højere budpriser. Omvendt kan du også se, hvor din ydelser ikke sælger og evt. helt droppe disse områder eller nedsætte buddene.

Vil du have flere AdWords-tips, så læs artiklerne her:

6 måder at spare penge på i AdWords
8 tips til at forbedre din AdWords opsætning
6 tips til opsætning af din AdWords kampagne
10 måder at forbedre dine AdWords annoncer på

Vi står selvfølgelig også gerne til rådighed med rådgivning om Google Adwords – Priserne starter ved kun 1.495,00, ekskl. moms.

1 Kommentar

    Skriv et svar