SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Søgemaskineoptimering

Top 10 SEO myter

Jeg holder en del SEO foredrag og selv om SEO ikke længere er et særligt nyt begreb hersker der stadig en del myter omkring SEO – i hvert fald blandt mine tilhørere. Her er en liste over 10 myter jeg hører mest, når jeg er ude og

Læs Mere

Glem ikke de lavthængende frugter i SEO

For mange hænger SEO uløseligt sammen med at forsøge at få gode placeringer i Google for de mest søgte termer i den branche, man nu tilhører. Det er der for så vidt heller ikke noget galt i, men det kan ofte være forbundet med en lang proces

Læs Mere

Hvad er værdien af en god placering i Google?

Søgemaskineoptimering er først og fremmest et marketingværktøj, der skal medvirke til at øge din online forretning – både på top- og bundlinjen. Med andre ord skal en SEO proces føre til, at der kommer flere relevante besøgende til din hjemmeside og at de gør det, du gerne

Læs Mere

10 SEO metoder du bør stoppe

Jeg er glad for, at jeg endnu ikke har haft en kunde, der er blevet straffet i Googles Panda/Penguin opdateringer. Jeg har dog set andre kunder, hvor det det er gået galt og for øjeblikket har jeg en kunde, jeg hjælper med at komme ud af en

Læs Mere

Pas på med kun at lave SEO for enkelte søgeord

De sidste 12-18 måneder har der været mange ændringer og opdateringer i Googles søgemaskine, inklusiv de, der kaldes Panda og Penguin. Det er ændringer, som man ikke bare kan ignorere. Mange virksomheder og hjemmesider har oplevet store fald i trafikken efter disse opdatering, nogle er tilsvarende gået

Læs Mere

10 basis linkbuilding strategier

Indgående links til din hjemmeside betyder rigtigt meget i enhver SEO proces. Samtidigt er det den del af SEO de fleste har sværest ved at udføre og efter Googles såkaldte Panda og Penguin opdateringer er det nu også svært at forsøge at manipulere med links – hvis

Læs Mere

Sådan finder du flere relevante søgeord med Übersuggest

Når man skal finde nye søgeord til indhold til sin hjemmeside, kan man godt løbe lidt tør for ideer en gang i mellem. Og desværre er det ikke altid at Googles keyword tool kommer med alle de synonymer og ideer, man har brug for. Så hvad kan

Læs Mere

Sådan laver du en søgeordsanalyse

Hvad enten du forsøger at lave søgemaskineoptimering på din hjemmeside eller er ved at starte en AdWords kampagne, så er det altid klogt at starte med en søgeordsanalyse. En sådan analyse skal klarlægge hvilke søgeord, du vil forsøge at ramme i din kampagne og hvilke resultater, du

Læs Mere

SEO optimering af den perfekte side

Jeg skrev forleden en artikel om SEO tekster, der har affødt et par e-mails med nogle kommentarer. Og nogle kommentarer som de pågældende ikke ville skrive i kommentarfeltet. Fair nok. Men et af kritikpunkterne til min artikel var, at når man nu ikke skulle købe de såkaldte

Læs Mere

SEO tekster – Skriv til brugeren i stedet for

Der er mange, der efterhånden har fundet ud af, at har man det rigtige indhold med de rigtige tekster på sin hjemmeside, så har man større sandsynlighed for at komme til tops i Google. Det er der ikke noget nyt i. Men samtidigt med denne forståelse er

Læs Mere