Jeg holder en del SEO foredrag og selv om SEO ikke længere er et særligt nyt begreb hersker der stadig en del myter omkring SEO – i hvert fald blandt mine tilhørere. Her er en liste over 10 myter jeg hører mest, når jeg er ude og
Læs Mere →For mange hænger SEO uløseligt sammen med at forsøge at få gode placeringer i Google for de mest søgte termer i den branche, man nu tilhører. Det er der for så vidt heller ikke noget galt i, men det kan ofte være forbundet med en lang proces
Læs Mere →Søgemaskineoptimering er først og fremmest et marketingværktøj, der skal medvirke til at øge din online forretning – både på top- og bundlinjen. Med andre ord skal en SEO proces føre til, at der kommer flere relevante besøgende til din hjemmeside og at de gør det, du gerne
Læs Mere →Jeg er glad for, at jeg endnu ikke har haft en kunde, der er blevet straffet i Googles Panda/Penguin opdateringer. Jeg har dog set andre kunder, hvor det det er gået galt og for øjeblikket har jeg en kunde, jeg hjælper med at komme ud af en
Læs Mere →De sidste 12-18 måneder har der været mange ændringer og opdateringer i Googles søgemaskine, inklusiv de, der kaldes Panda og Penguin. Det er ændringer, som man ikke bare kan ignorere. Mange virksomheder og hjemmesider har oplevet store fald i trafikken efter disse opdatering, nogle er tilsvarende gået
Læs Mere →Indgående links til din hjemmeside betyder rigtigt meget i enhver SEO proces. Samtidigt er det den del af SEO de fleste har sværest ved at udføre og efter Googles såkaldte Panda og Penguin opdateringer er det nu også svært at forsøge at manipulere med links – hvis
Læs Mere →Når man skal finde nye søgeord til indhold til sin hjemmeside, kan man godt løbe lidt tør for ideer en gang i mellem. Og desværre er det ikke altid at Googles keyword tool kommer med alle de synonymer og ideer, man har brug for. Så hvad kan
Læs Mere →Hvad enten du forsøger at lave søgemaskineoptimering på din hjemmeside eller er ved at starte en AdWords kampagne, så er det altid klogt at starte med en søgeordsanalyse. En sådan analyse skal klarlægge hvilke søgeord, du vil forsøge at ramme i din kampagne og hvilke resultater, du
Læs Mere →Jeg skrev forleden en artikel om SEO tekster, der har affødt et par e-mails med nogle kommentarer. Og nogle kommentarer som de pågældende ikke ville skrive i kommentarfeltet. Fair nok. Men et af kritikpunkterne til min artikel var, at når man nu ikke skulle købe de såkaldte
Læs Mere →Der er mange, der efterhånden har fundet ud af, at har man det rigtige indhold med de rigtige tekster på sin hjemmeside, så har man større sandsynlighed for at komme til tops i Google. Det er der ikke noget nyt i. Men samtidigt med denne forståelse er
Læs Mere →