SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Blog

Fra nr. 49 til 6 i Google på kun en uge

I foråret 2008 optimerede jeg en forholdsvis ny website, Drikportvin.dk, for det brede søgeord ‘portvin’. Resultatet var markant og hurtigt. På kun en uge gik Drikportvin.dk fra nr. 49 i Google til nr. 6. Og det med kun meget få ændringer og ved hjælp af kun 3 (tre!)

Læs Mere

6 gode grunde til at bruge e-mail marketing

På trods af stor konkurrence fra nye måder at kommunikere på online, står email markedsføring stadig stærkt i billedet. Email marketing har nok ikke den samme gennembrudskraft som for få år siden, da mange online brugere bliver oversvømmet med tilbudsmail og spam og der skal derfor mere til, at

Læs Mere

Hvor mange søger på de forskellige søgeord i Google?

Lige pludselig har Google frigivet nogle nye tal for søgninger i deres søgemaskine. I Googles søgeordsværktøj kan man nu aflæse det gennemsnitlige antal søgninger pr. søgeord pr. måned. Ret praktisk når man skal vurdere trafikken på søgeord og søgetermer, som man enten forsøger at optimere efter eller

Læs Mere

Email open rate halveret på 5 år

I følge en ny undersøgelse af det amerikanske konsulenthus MarketingSherpa er den gennemsnitlige open rate på en email kampagne nu kun 22%. Altså hver gang du sender 100 emails til dine kunder, leads m.m. er der kun 22, der åbner og (måske) læser emailen. For bare 5 år siden i 2004

Læs Mere

Nr. 1 i Google – Hvad er det værd?

Denne lille video giver et eksempel på, hvad værdien af en nr. 1 placering i Google egentlig er værd. Du kan se hvordan man regner værdien af et besøg på en website ud og dermed også hvad et enkelt klik i Google er værd. Videoen gennemgår også, hvordan

Læs Mere

Hvad er en blog?

Når jeg er ude og lave internet marketing opgaver, bliver jeg tit spurgt af mine kunder: Hvad er en blog egentlig? Hvad kan vi bruge en blog til? Det er et godt spørgsmål og jeg vil forsøge i en række artikler og indlæg at beskrive hvad en blog

Læs Mere

Relevans og popularitet – vigtig i seo

Tidligere har vi set på hvordan søgemaskiner finder dokumenter, der svarer til søgeordet eller søgesætningen. Men hvordan finder den ud af hvilket dokument/side, der skal være nr. 1 eller nr. 1.067.368? Alle nuværende søgemaskiner bygger på teorier om informationssøgning, som har eksisteret siden midten af det 20.

Læs Mere

En søgemaskine spider kan ikke finde alt

I går skrev jeg om de “spiders” eller “bots”, som søgemaskinerne bruger til at gennemsøge nettet for dokumenter. Når spideren søger, anvender den hyperlinks til at navigere rundt og finder på den måde nye dokumenter og opdaterer dem, der er blevet ændret. Men spideren har nogle begrænsninger og kan ikke

Læs Mere

Sådan fungerer søgemaskinerne

Søgemaskinerne udfører nogle få men meget vigtige funktioner, som gør den i stand til at levere relevante søgeresultater, når brugere anvender deres system for at finde information. Disse er (søgemaskinerne har selvfølgelig flere operationer, de gennemfører): 1. Gennemsøger Nettet Søgemaskinerne udfører automatiske progammer, som kaldes “bots” eller

Læs Mere

Er SEO vigtig for min virksomhed?

Langt størstedelen af al trafik på Internettet udspringer i dag fra de største søgemaskiner. Internationalt set er det Google, Yahoo, MSN og Ask Jeeves, hvor Google er klart den største. I Danmark er Google’s position endnu stærkere og det estimeres, at markedsandelen her er omkring 90%, så det er klart den vigtigste søgemaskine.

Læs Mere