Vin er et markant interesseområde for mange. Det mærkes også i Google, hvor der dels søges efter en masse information om alverdens forskellige vinområder men også søges mere konkret, når man skal ud og købe vin – enten online eller i en fysisk butik. Ugens eksempel på en splittest i Google AdWords er taget fra en kampagne med salg af australsk vin og der er den sædvanlige statistiske sikkerhed på 95%. De to annoncer er forholdsvis ens – det er kun linje to, der er ændret på. Hvilken én tror du har en mere end dobbelt så høj CTR?
Den ene af de to annoncer er vinderen af en tidligere splittest, hvor kun overskriften blev testet. Jeg har ofte set, at CTR kan løftes markant ved at tilføje ordet ‘Center’ til overskriften i en annonce – dette var også tilfældet her. Men ellers er det kun linje 2, der udgør forskellen. Og det er annonce nr. 1, der er vinderen med hele 105% højere CTR.
Normalt er opfordringer og personificeringsord som ‘find din vin’ udtryk, som fungerer godt i AdWords, men i dette tilfælde er det en en tekst om et stort udvalg af vin, der virker meget bedre. Et stort sortiment må således være en faktor, som online købere af (australsk) vin lægger stor vægt på.
Som i de andre eksempler med vores AdWords annoncevindere er det forholdsvis lidt, der skal til for at få markant bedre resultater og en betydelig højere CTR, som giver dig en bedre quality score og typisk en lavere pris pr. klik.
Skriv et svar