SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Fra nr. 49 til 6 i Google på kun en uge

I foråret 2008 optimerede jeg en forholdsvis ny website, Drikportvin.dk, for det brede søgeord ‘portvin’. Resultatet var markant og hurtigt. På kun en uge gik Drikportvin.dk fra nr. 49 i Google til nr. 6. Og det med kun meget få ændringer og ved hjælp af kun 3 (tre!) kvalitetslink. 

Nedenfor har du links til fire videoer, der i detaljer beskriver processen:

Video 1 – Indledning – 6:25

Video 2 – Onsite optimering – 6:36

Video 3 – Offsite optimering / Link Building – 7:01

Video 4 – Resultat efter en 1 uge – 3:18

5 Kommentarer
  1. Nu kan jeg se i video4 der er sponseret links i toppen til din side. Hvad er din erfaring med at sætte det ind når man også optimere siden og hvornår skal det tages af? HVis nu det fx. var væk i toppen går det vel ikke ud over SEO og så er “risikoen” for nogle bruger betalingslinket vel ikke så stort (omkostningerne ved det) frem for linket 3 pladser linkere nede?

  2. Hej Dennis

    Google holder er skarp adskillelse mellem de betalte resultater (Adwords) og så de organiske resultater – altså dem man kan optimere. Så om man har betalte annoncer eller ej betyder ikke noget for optimeringen. Men i mange tilfælde kan det godt betale sig både at ligge højt i de organiske resultater og samtidigt have en Adwords annonce. Det giver alt andet lige mere trafik, men kommer selvfølgelig an på en Return-on-Investment analyse.

  3. Tak for de instruktive videoer!

    Er arbejdet med DrikPortvin blevet opgivet? Den ligger nu som nummer 9 i Google – og mht. links, så er der ifølge Siteexplorer ikke kommet nye domains til?

  4. Hej Laus

    Mht. Drikportvin.dk, så stoppede mit arbejde for kunden sidste år og derfor falder siden tilbage, såfremt der er andre (konkurrenter), der forbedrer sig. Link opbygning er en kontinuerlig proces og stopper man, er der en risiko for at siden falder tilbage i Google. Og det er altså sket her.

Skriv et svar