Krisen kradser. Især i USA men efterhånden også herhjemme, hvor især den lave dollar presser mange internationalt orienteret danske virksomheder. I krisetider er det meget normalt, at virksomheder skærer ned på markedsføringsbudgettet. Egentligt lidt underligt for det er jo i dårlige tider, at man rigtigt har brug for flere kunder og mere salg?
Men det er (gudskelov!) de traditionelle medier, der må holde for og for alvor mærker krisen. TV, radio og trykte medier mærker for alvor en mindre efterspørgsel og må forvente en faldende indtjening, mens de digitale medier fortsætter fremgangen. For virksomhederne skærer ikke ned på online markedsføring. Det skyldes nok især to faktorer. Dels at budgettet online endnu ikke er så stort, så det batter noget men også, at online kan reklame-effekten måles og det vil jo være dumt at skære ned på kampagner med en positiv ROI!
Mit bud er at online markedsføring vil fortsætte væksten også selv om vi går igennem en recession. Online har virksomhederne et klart overblik over investering og udbytte af deres kampagner og de vil måske ligefrem investere mere i søgemaskine-markedsføring og PPA-kampagner. Alt andet vil da også være tosset.
Skriv et svar