SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Salget af ebøger overstiger salget af trykte hos Amazon

Skiftet i retning af et mere digitalt medieforbrug er lige blevet mere konkret. Sidste torsdag rapporterede Amazon.com, at de efter kun fire års salg af ebøger nu sælger flere ebøger end trykte bøger. Og det omfatter ikke engang de gratis ebøger, som Amazon også distribuerer! Lægges de til vil det give en endnu mere overbevisende statistik.

Ifølge Amazon, hvis ebog salg tegner sig for omkring to tredjedele af USA’s samlede ebog salg, har de solgt 105 ebøger for hver 100 trykte bøger, som omfatter både paperback og hardcover. Desuden sælger Amazon nu tre gange flere ebøger end de gjorde for et år siden.

Hvad kan du lære af dette?

Hvis du endnu ikke er overbevist om vigtigheden og hastigheden af dette skift mod det digitale medieforbrug bør Amazons nye oplysninger hjælpe dig på vej! Som folks vaner ændrer sig, skal du være hurtig nok til at ændre dig sammen med dem. Og det er et faktum, at forbrugerne i stigende grad bevæger sig mod digitalt forbrug med brug af udstyr såsom iPad, Kindle, Nook og andre digitale gadgets til visning af indhold.

Det betyder, at du i dag skal kunne tilfredsstille forbrugernes behov for digitalt indhold. Desuden skal du være opmærksom på, at når du laver en content marketing strategi skal det indhold, du skaber, ikke kun være nyt og opdateres jævnligt men også kunne forbruges på udstyr ud over den almindelige stationære eller bærbare computer. Uanset om det er for at tjekke email eller få adgang til hjemmesider via en smartphone eller læse ebøger på en Kindle eller iPad, så forbruger folk indhold på farten og drager fordel af forskellige mobilteknologier mere og mere hver dag. De har adgang til information på de forskellige digitale enheder og bor i en stadig mere papirløs verden, så vi skal alle kunne tilpasse vores content strategi, så det kan læses på alle disse typer skærme.

Hvordan har du tilpasset dit indhold til også at rumme digitale medier og forbrug?

Skriv et svar